fbpx

Vi tar hand om ditt hem under semestern!

Med semesterservice garanterar du att ditt hem ses efter under din semester. Vi ser till så att dina växter överlever, din katt får mat, att du inte möts av skum avloppslukt när du öppnar ytterdörren och att din brevlåda inte är överfylld. Vi byter även lakan och gör det extra fräscht inför din hemkomst – det blir alltså bättre än när du lämnade det!

Semesterservice erbjuds till alla Hjälp Hemmas kunder och kan kombineras med städning eller köpas separat.

🏖️ Detta ingår i tjänsten 🏖️

  • Ta hand om blommor
  • Spola toalett-och kranar (ink. handfat)
  • Ta in post
  • Tända/ släcka efter önskemål
  • Ta ut sopor
  • Bädda rent (om nya lakan tas fram av dig)
  • Kolla utsidan fönster dörr efter inbrottsförsök (villa/ radhus)
  • Flytta soptunnor utomhus

Har du några andra önskemål? Skriv med dem i formuläret nedanför så löser vi det!

Kontaktformulär

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Frågor och svar om semesterservice

Hur mycket kostar semesterservice?

Fast kostnad på 2 städtimmar (enligt gällande städtimpris) som debiteras på timbanken.

Vad är semesterservice?

Semesterservice är en tjänst från Hjälp Hemma för dig som ska resa bort under en period, oavsett hur lång, där vi tar hand om ditt hem tills du är tillbaka.

Vad ingår?

Vi tar hand om posten, sopor, bäddning, spolar vatten i kranar och så vidare. Se hela listan ovan. Utöver det som ingår per standard har du som kund möjlighet att lämna önskemål och instruktioner för att vi bättre ska kunna ta hand om just ditt hem.

Vem är det som kommer?

Vår utbildade personal kommer på plats för att genomföra tjänsten.

Är RUT-avdraget giltigt för semesterservice?

Ja, det är det!

Vad behöver Hjälp Hemma av mig?

Vi behöver tillgång till ditt hem, nycklar/ kod, och eventuella önskemål från dig som kund.

Fullständiga bokningsvillkor för tjänsten semesterservice

– Tjänsten utförs enbart av våra anställda medarbetare men vi garanterar inte en specifik anställd eller tid som den utförs på. Du bokar istället in en specifik dag (mellan mån-fre) som vi kommer och utför tjänsten på någon gång mellan kl. 08-17.

– Du som kund ansvarar för att våra medarbetare kan komma in/ut någon gång under den inbokade dagen. Har vi inte en nyckel/larmkod/kodlås till dig kan du exempelvis meddela oss eller lämna in en nyckel på vårt kontor minst 5 dagar innan (om vi inte redan har det hos oss).

– Skulle vi upptäcka någon ovanlig händelse som inträffat i ditt hem (t.ex. inbrott, översvämning etc.) kommer tjänsten inte att utföras/slutföras utan vi gör istället vårt yttersta för att kontakta dig omgående.

– Eventuella individuella önskemål behöver alltid godkännas av din kontaktperson innan de kan utföras.

– Tjänsten debiteras ett fast pris motsvarande 2 städtimmar som primärt dras från timbanken (eller debiteras till en kostnad motsvarande 2 städtimmar) vilket inte innebär att tjänsten nödvändigtvis utförs under två timmar.

– Skulle tjänsten inte kunna utföras på bokad dag kommer vi återkomma med förslag på närliggande dag som du behöver bekräfta för att tjänsten ska kunna utföras.

– Tjänsten kan nyttjas exklusivt av dig som abonnemangskund på Hjälp Hemma.